en serie av punkter

Det är någonting som saknas i mitt liv just nu. Man kan kallade vid någonting som går att jämföras sig med "inspiration" och "motivation". Just nu är det bara rutiner i mitt liv. Vill att något ska hända, kan inte inte hända något NU!.  Tror att Sarah känner lite likadant. Hon verkar vilja komma bort från sin vardag. Och det är nog inte det som jag vill. Men jag vill komma bort från lite rutiner i alla fall.
Bara ordet Rutiner gör mig förbannad, och jävlar vad tråkigt det låter. Den enda rutinen som man kanske inte ska klaga på, är "gå till jobbet" rutinen. För den bidrar med pengar, och pengar bidrar till att man faktiskt kan påverka sina rutiner. Göra något som man annars inte brukar göra, något skoj!.
I ett år drygt har jag nog tyckt att mina rutiner är roliga. Men börjar fan tveka nu. Man jobbade, umgicks med kompisar tills det blev kväll eller tröttheten började komma inpå. Och så festade vi varje helg och hade skoj alla tillsammans.  Och det låter ju jätte roligt. Och det var det också...var..
För jag tycker inte att det är samma sak längre, vi umgås inte lika mycket. Hittar inte på lika mycket skoj på dagarna/helgerna. Och ibland kan det till och med kännas krystat att träffas.
Är det så...eller är det bara jag?


Är det bara jag som har tappat glöden? För det känns som att de flesta har det. Ibland så känner jag mig faktist ensam...patetiskt... Och ändå så har vi skit grymma förutsättningar till att ha jävligt roligt hela tiden. Men det är något som saknas... Vad är det?



Jag hoppas, hoppas att det är klimatet/vädret.
För visst har man roligare på Sommarhalvåret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0