naken och tom

det är precis vad jag känner mig nu.
Naken, för att det är precis det jag är, men också för att jag känner mig inte säker.
Jag är lite rädd.
Speciellt för framtiden. Vad ska hända med mig?
Jag har ingen direkt utbildning, I alla fall inte så man kan komma långt och skaffa sig en riktig karriär
Jag har ingen talang.
Önskar att jag hade det.
Och jag har heller inget, ni vet ett riktigt riktigt intresse. Som man har brinner för, och har brunnit för väldigt länge i sitt liv.
Det har jag inte.
Det jag kan komma på är ju Musik. Men vad är det för talang?
Att lyssna på musik. Det kommer man inte långt på.




Jag känner mig tom
Tom, för att jag bara lever.
Jag gör inget speciellt
Eller egentligen gör jag saker som alla andra gör.
Jobbar
umgås med vänner
jobbar
sover
festar
Men jag försöker också trivas.
Jag känner mig tom för att allt jag gör.
Är just, Rutiner.
Och man brukar ju säga att man inte trivs där man är
att man vill komma iväg någon annanstans
Det tror jag inte på.
Inte just nu.




Det där med att leva i nuet, det gör mig nervös
imorgon då? och det som hände igår. Ska det inte räknas?
just i detta nu så behöver jag trygghet.
En mentor. Jag ska inte behöva säga hur jag känner
hur jag mår eller vad jag tänker på. För det tänker jag inte göra
den måste kunna det.


När jag tänker tillbaka på mitt liv så vet jag egentligen inte hur jag ska reagera
Jag har gjort många saker som man ångrat, precis som alla andra gör.
Men jag har också gjort många saker som jag ångrar för att jag har blivit påverkad
lyssnat på musik som jag inte alls egentligen gillat
Bara för att dem lyssnade på det.
Patetiskt.
Gjort saker, varit med i aktiviteter för att andra tycker det är kul
För andra skulle tycka det var roligt om jag var med.
Men jag Hatade det.

Kommentarer
Postat av: Kattfan

Du är inte ensam. Jag vet ingenting, har ingen aning om var jag ska ta vägen, vad jag ska göra av mitt liv. Min passion är att spela tv-spel, kommer man ungefär lika långt på som att lyssna på musik skulle jag tro...

Anledningen till att bara tänker på Idag är för att imorgon är alldeles för okänd, lika förvirrande och troligen lika meningslös som idag. Fast man kan ju alltid tro på mirakel. :)

2009-11-12 @ 01:54:28
URL: http://kattfanskap.blogg.se/
Postat av: Sandra

tobbs, du är inte ensam! vad gör jag? är arbetslös och pluggar på komvux i brist på annat.

2009-11-12 @ 06:42:32
URL: http://revelries.blogg.se/
Postat av: matilda

Sjääälvklart! Kommer du hit eller ska jag skicka det på posten? ;D

2009-11-12 @ 08:01:15
URL: http://n0useforaname.blogg.se/
Postat av: Kattfan

svar: Visst, jag gillar att sy, men det är mest en hobby på nätterna när jag inte kan sova och inte något större ntresse som jag vill jobba med :P

2009-11-12 @ 14:39:42
URL: http://kattfanskap.blogg.se/
Postat av: Vart lika vilsen

Har också känt så som dig. Men gör något radikalt?

Kanske börja studera? På en annan ort?

Komma bort från den staden du kommer ifrån och träffa nytt folk m.m.

2009-11-12 @ 16:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0