Tankar angående Jul

Julen ska ju vara en högtid av ro och glädje. Men glädje var det mer när man var barn. Det enda som jag kan känna är ju ron då. När man var liten så var man ju lätt att glädja och så vidare. Men nu när alla är stora så känns julen mer krystad. Man vet inte vad man ska köpa till folk. Man ställer sig frågan om de kommer bli nöjda flera gånger?
Det är därför jag har bojkottat presenter de senaste åren. Utan jag har försökt att ge på andra sätt. Eventuellt små saker som kan få släkten att minnas saker man en gång har gjort med dem. Det är i alla fall min tanke. Men det är ju svårt att köpa sådana presenter också. Bara ordet "presenter" stör mig.


Maten och själva tillställningarna brukar oftast vara bra. Med undantag av att det ligger någon form av ångest i luften, som sipprar ur allas huvuden. Men i år blir det skillnad, Då åker jag med familj samt Pappas systers familj till Thailand. Så det blir ju helt klart en annorlunda Jul. Och förmodligen kommer den att bli den bästa.
En Jul att minnas...Kommer jag att Julpynta min lägenhet? Det tror jag inte. Men mer inredning ska jag jobba på i alla fall, Men ingen jävla gran eller stjärnor.



Kommentarer
Postat av: Malin

Jag firade jul i Thailand för några år sen. Ganska många år sen. Det var galet. Vi var i djungeln och bodde i hyddor uppe i träden. Thailändarna söp och kastade smällare på varandra. Det kändes mer som nyår än jul, jag gillade det verkligen :)

2009-11-12 @ 22:32:51
URL: http://kuben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0