Inte en helg i bilenstecken!

Det började i Lördags, när vi skulle ta Sarahs lånebil ( Volvo v40) och åka till Knalleland för att köpa kängor till mig, samt kolla på soffa.. Hennes bil ville inte starta, så vi gick iväg till mitt jobb för att försöka starta min firma bil. Den startade, som jag misstänkte, inte! Tur tänkte jag att jag har ett extra batteri i bilen. Som var fulladdat. Efter massa försök att få liv i min bil så ringde vi Linnea (som vi förövrigt väckte) Hon kom direkt och väl när hon hade kommit fram så hade vi hunnit gå och köpa cigg på Statoil medans bilen laddade. Då startade bil jävel. Och det var tur för att Linnea slirade upp på en snövall där hon blev ståendes. Så jag tog min nyväckta bil och körde upp bakom henne och krocka ner henne.


Där slutade problemen..För några timmar i alla fall. För vi fick sedan igång Sarahs v40 och vi åkte upp till Fristad för att byta tillbaka till hennes 740. Den starta även då den stått frysen ute i massa minusgrader och snö. Där hade den stått i 2 veckor drygt. Starta fint och allt gick bra till vi var precis mellan Fristad och Borås då lamellerna pajjade.
Poliskom och vi började frysa. De fick ju inte boksera bilen så vi ringde Myh som också hon kom Direkt! Tack.


Kvällen slutade med att jag kom hem som en isbit och söp mig full. Bra Lördag.


Och idag så hämtade jag min fina bil och fick på den lite vinterdäck. Så nu har jag bil igen wooho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0